Séminaire 2 juillet

Séminaire du 2 juillet

Un séminaire du LIBM aura lieu le lundi 2 juillet à 12h30

Ranata Kruger, étudiante doctorante à l’université de Calgary (direction Guillaume Millet & P. Samozino) et en séjour actuellement au LIBM Chambéry, nous présentera sa principale étude de thèse intitulée « The effect of exercise intensity-duration and age on dynamic vs isometric assessments of neuromuscular fatigue” et dont un petit résumé est présenté ci-dessous.

Fatigue is defined as an exercise-related decrease in maximal voluntary contraction or power, but most fatigue investigations have only considered the decrement in isometric force. This is problematic since the assessment of power changes after fatiguing exercise provides important additional information about neuromuscular function compared to traditional isometric measurements, especially when exploring age-related changes in fatigability.

Pour plus de renseignements, contact : Pierre SAMOZINO